Koningin Máxima bezoekt AppMachine

July 07, 2015

Hare Majesteit Koningin Máxima heeft dinsdagmiddag 7 juli 2015 een werkbezoek gebracht aan softwareontwikkelaar AppMachine in Heerenveen. Koningin Máxima maakte in Heerenveen zelf een app voor het Oranje Fonds met het nieuwste product van AppMachine: Instant AppMachine.

Instant AppMachine is superintelligente software die op basis van iemands online aanwezigheid binnen een paar minuten een professionele web-app bouwt en vormgeeft. Dat kan met een pc en zelfs met een smartphone of tablet. Koningin Máxima werd ontvangen door CEO Siebrand Dijkstra. Ze startte haar bezoek met een gesprek over de geschiedenis van AppMachine en de samenwerking met de Amerikaanse hostingprovider Endurance International. Vervolgens woonde zij een softwaredemonstratie bij, waarna Koningin Máxima zelf een app voor het Oranje Fonds maakte. Tevens sprak Koningin Máxima met onder meer programmeurs en testers. Bekijk de app die ze ontwikkelde op http://oranjefonds.appmachine.io/

Tijdens het, bijna twee uur durende, bezoek sprak de koningin met alle medewerkers van AppMachine. “Een enorme eer en een geweldige ervaring”, zegt Siebrand over het bezoek. “Grutsk! om het even op zijn Fries te zeggen. We zijn met z’n allen bijzonder trots dat de koningin ons heeft uitgekozen voor een bezoek en dat ze met onze software een app heeft gemaakt!”

AppMachine ontwikkelt software waarmee iedereen zelf apps kan bouwen. Met de meer geavanceerde AppMachine Designer kunnen zowel beginners als professionals native apps ontwikkelen voor zowel iPhone, Android als Windows Phone 8 en publiceren in de app stores.

Instant AppMachine (momenteel in testfase) is een recente uitbreiding van de software waarmee personen, het mkb en grotere organisaties snel en eenvoudig een betaalbare web app en een responsive website kunnen maken. AppMachine startte in 2011 en is als innovatieve startup uitgegroeid tot een bedrijf van 35 medewerkers met vestigingen in Nederland, Amerika en Brazilië. Inmiddels bouwden meer dan 200.000 klanten apps met AppMachine in zo’n 140 landen.

Queen Maxima Visits Appmachine Team   AppMachine_bezoek_Koningin_Maxima

Download High Res foto’s: HMK_AppMachine_highRes

Mededeling aan redacties (niet voor publicatie):

Voor meer informatie over AppMachine:

AppMachine
Fleur van der Laan
fleur@appmachine.com
www.appmachine.com

Press Contacts Worldwide

Fleur van der Laan (COO AppMachine)
Email: Fleur@appmachine.com

Press Contact for Brazil