AppMachine is live: revolutie in bouwen van apps nu voor iedereen beschikbaar

Juni 14, 2013

Heerenveen – 12 juni 2013 – AppMachine is ‘live’. Na twee jaar ontwikkelen en drie maanden testen met 27.000 testers is de software waarmee iedereen een app kan maken nu breed beschikbaar. De mobiele branche, ´s werelds snelst groeiende sector, krijgt hiermee een vrij toegankelijk online platform, waarmee het maken van native apps voor iOS en Android leuker is dan ooit.

AppMachine is het eerste laagdrempelige platform waarmee gebruikers professionele native apps kunnen maken. Programmeerkennis is niet nodig. De software bedient verschillende groepen gebruikers met apps die variëren in moeilijkheidsgraad en mogelijkheden. Wie een eenvoudige app wil voor een eenmalig evenement is in een paar klikken klaar. Ontwerpers en ontwikkelaars die alles zelf willen vormgeven en eigen functies willen toevoegen, krijgen daartoe alle mogelijkheden.

Een app maken komt op deze manier volgens AppMachine-oprichter en eigenaar Siebrand Dijkstra binnen het handbereik van iedereen: “Het is uniek dat je met zulke laagdrempelige software hele mooie en geavanceerde apps kunt maken. En dat tegen een fractie van de prijs die je elders betaalt. Dit gaat de markt echt veranderen.”

AppMachine heeft drie versies
1. Gorgeous, een ‘drag and drop’-app waarvan het ontwerp voor een groot deel aanpasbaar is;
2. Designer, de versie waarin ontwerpers tot op de pixel nauwkeurig hun eigen ontwerp kunnen maken;
3. Developer, de technisch meest geavanceerde app met onder meer datakoppelingen.

Een app maken met AppMachine is gratis. Betalen hoeft pas bij het indienen in de app stores. Met de meegeleverde app previewer kun je op je telefoon tijdens het bouwen live je app zien ontstaan.
AppMachine is niet alleen geschikt voor kleinere en middelgrote bedrijven, het richt zich nadrukkelijk ook op ontwerp- en internetbureaus die apps aan klanten willen verkopen.
Alle apps zijn honderd procent native: ze werken onder de besturingssystemen iOs en Android en zijn daarmee sneller en gebruiksvriendelijker dan HTML5-apps en mobiele websites. Als de app klaar is, zal AppMachine de app indienen in de App Store van Apple en Google Play. De software is beschikbaar in zeven talen.

Iedereen die geïnteresseerd is in het maken van apps en AppMachine wil proberen, kan een account aanmaken op http://design.appmachine.com/register.

AppMachineLive

Over het bedrijf AppMachine

Met de introductie van het nieuwe online platform zet de Nederlandse start-up AppMachine een nieuwe standaard voor het maken van mobiele apps. AppMachine maakt het voor iedereen mogelijk om prachtige apps te maken. Het gaat dan om de vormgeving, het ontwikkelen, testen en publiceren van apps. Hiervoor is geen speciale deskundigheid nodig, zoals programmeervaardigheden. Siebrand Dijkstra richtte AppMachine op in 2011. Hij was eerder succesvol in Nederland met educatieve software. Meer informatie over AppMachine is te vinden op www.appmachine.nl.
Downloads voor de pers: www.appmachine.nl/newsroom

AppMachine in cijfers:

Ontwikkeltijd software                               :2,5 jaar
Aantal programmeurs                                  :18
Aantal werknemers                                      :26

Duur bètafase                                                 :3 maanden – maart, april en mei 2013
Testers bètafase                                            :27.000
Testers uit                                                         :140 landen

Aansprekende  apps                                     :Armin van Buuren, The Next Web, Amsterdam Dance Event, Bright Day Event
Tarieven                                                            :€399,- €699,- en €999,-

Press Contacts Worldwide

Fleur van der Laan (COO AppMachine)